Title

Συνδεθείτε στο Vetmenow με το Username που καταχωρίσατε κατά την εγγραφή σας και το password που λάβατε στο email σας. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα, επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected].

Εντάξει

Σύνδεση

• Κωδικός:

Νέος χρήστης;

Αν είστε Νέος Χρήστης, αποκτήστε ένα δωρεάν λογαριασμό στο Vetmenow.

Δωρεάν εγγραφή Κτηνιάτρου
Δωρεάν εγγραφή Κηδεμόνα

Δημιουργία λογαριασμού κτηνιάτρου

Συμπληρώστε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου και το username που επιθυμείτε για το λογαριασμό σας και πατήστε "Εγγραφή" για να σας αποσταλεί ο κωδικός πρόσβασης.

• Username:
  • Αν έχετε κωδικό κεντρικού καταστήματος παρακαλώ συμπληρώστε τον παρακάτω.
  • Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου

"Στο πεδίο "Κωδικός επανάκτησης" συμπληρώστε τον 16-ψήφιο κωδικό που σας δόθηκε την πρώτη φορά που συνδεθήκατε στο Vetmenow"

• Κωδικός επανάκτησης:
  • Νέος κωδικός:

Δημιουργία λογαριασμού κηδεμόνα

Νόσος από νυχιές γάτας

…η νόσος από νυχιές γάτας μεταδίδεται από τα νύχια και τα δόντια τους

Η νόσος των αμυχών της γάτας (cat scratch disease – CSD ή cat scratch fever) αναφέρεται από το 1889 αλλά χρειάστηκε ένας αιώνας για να βρεθεί ο αιτιολογικός παράγοντας της νόσου.

Η νόσος οφείλεται στο βακτηρίδιο Bartonella henselae που μεταδίδεται στον άνθρωπο από νεαρής συνήθως ηλικίας γάτες μέσω δαγκώματος, γρατζουνιών ή γλειψίματος.

Υπάρχουν πολλές θεωρίες για τον τρόπο με τον οποίο οι γάτες αποκτούν το βακτηρίδιο.

Μία από αυτές υποστηρίζει πως οι γάτες μολύνονται από τους ψύλλους οι οποίοι μεταφέρουν τον μικροοργανισμό από τη μία γάτα στην άλλη. Το βακτηρίδιο βρίσκεται στα κόπρανα των ψύλλων και μεταφέρεται στο στόμα της γάτας κατά τη διάρκεια της αυτοπεριποίησης. Με τον ίδιο τρόπο μεταφέρεται από το στόμα της γάτας στα πόδια της.

Σύμφωνα με μία άλλη θεωρία το βακτηρίδιο βρίσκεται φυσιολογικά στο στόμα της γάτας και μεταφέρεται στα πόδια της με την αυτοπεριποίηση.

Η νόσος στον άνθρωπο είναι συνήθως αυτοπεριοριζόμενη και δεν προκαλεί μόνιμες βλάβες. Τα περισσότερα περιστατικά έχουν παρατηρηθεί σε νέους κάτω των 21 ετών και σε εργαζόμενους στον κτηνιατρικό κλάδο. Συνήθως υπάρχει ιστορικό αμυχών ή δαγκώματος από γάτα.

Το βακτηρίδιο μπορεί επίσης να μεταφερθεί με το γλείψιμο ανοιχτών τραυμάτων.

Τρείς με δέκα ημέρες μετά την επιμόλυνση εμφανίζεται στο σημείο δερματική αλλοίωση που μοιάζει με τσίμπημα από κουνούπι. Μετά από 1-2 εβδομάδες οι λεμφαδένες τις περιοχής μπορεί να διογκωθούν και να είναι επώδυνοι. Σχεδόν το 50% των ανθρώπων που εκδηλώνουν τη δερματική αλλοίωση εκδηλώνουν πονοκέφαλο, ήπιο πυρετό και νωθρότητα.

Ένα μικρό ποσοστό μπορεί να εμφανίσει πυώδη λεμφαδενίτιδα, πολύποδα κάτω από το βλέφαρο, κύστεις στο δέρμα ή και εγκεφαλίτιδα. Ο πολύποδας (κοκκίωμα) στο βλέφαρο φαίνεται πως προκύπτει όταν ξύσουμε το μάτι μας αφού πιάσουμε τη μολυσμένη γάτα χωρίς πρώτα νε έχουμε πλύνει τα χέρια μας.

Θεραπεία:

Συνήθως η νόσος περιορίζεται χωρίς καμία θεραπεία. Μπορούν να χορηγηθούν αντιβιοτικά και παυσίπονα – αντιφλεγμονώδη φάρμακα τα οποία ίσως να μειώσουν τη διάρκεια της νόσου και να ανακουφίσουν τον ασθενή από τα συμπτώματα.

Πρόληψη:

• Πλύνετε καλά τα χέρια σας μετά την επαφή με γάτα, ιδίως αν έχετε αμυχές.
  • Πλύνετε καλά τυχόν τραύματα που προκλήθηκαν από γάτες.
  • Εφαρμόστε προληπτική θεραπεία κατά των ψύλλων στη γάτα σας.
  • Μην αφήσετε τη γάτα σας να γλείψει ανοιχτές πληγές.
(Visited 20,490 times, 1 visits today)

Θεματικοί όροι:

comments powered by Disqus